واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان انتقاد سخت بیل گیتس از ایلان ماسک و دونالد ترامپ تریلر جدید بازی Mafia: The Old Country منتشر شد + زمان عرضه گلکسی F56 سامسونگ رونمایی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

تغییر سیاست‌های سئویی | گوگل محتوای کلیکی زرد را از اولویت نتایجش حذف می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۲۱۳۵
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
تغییر سیاست‌های سئویی | گوگل محتوای کلیکی زرد را از اولویت نتایجش حذف می‌کند
به روزرسانی جدید گوگل ممکن است کل سیاست‌های سئویی سایت‌های اینترنتی را تغییر دهد؛ چون این موتور جستجو به تازگی اعلام کرده اولویت‌بندی «محتوای مردم، برای مردم» را آغاز می‌کند تا از شر محتواهای کلیکی‌ای که با عناوین جذاب فقط به دنبال جذب مخاطب هستند، خلاص شود.

شهرآرانیوز - با الگوریتم جدید موتور جستجوی Google محتوا‌هایی که «به‌جای کمک یا اطلاع‌رسانی به مردم، برای کسب رتبه خوب در موتور‌های جستجو ایجاد شده است» حذف می‌شوند. یعنی ممکن است کل صنایع و کسب‌وکار‌ها و حتی رسانه‌های خبری که از اوایل دهه ۹۰ حول «بهینه‌سازی موتور جستجو» (SEO) رشد کرده‌اند، مجبور شوند در سیاست‌هایشان کمی تجدیدنظر کند.

دنی سالیوان، رابط عمومی جستجوی گوگل، در یک پست وبلاگی که این به‌روزرسانی را معرفی می‌کند، گفت:

«ما می‌دانیم که مردم محتوایی را که به جای اطلاع‌رسانی، برای جذب کلیک‌ تولید شده مفید نمی‌دانند. همه ما ناامیدی بعد از کلیک روی عنوانی که محتوایی بی‌مصرف و غیرمفید داشته را تجربه کرده‌ایم.»

سالیوان یک کاربر گوگل را مثال زده که به دنبال اطلاعاتی درباره یک فیلم جدید است، اما نظراتی که از سایت‌های دیگر درباره این فیلم جمع‌آوری شده است را پیدا می‌کند؛ نظراتی که هیچ ارزش افزوده‌ای برای او ندارند؛ چون مخاطب انتظار داشته چیز جدیدی بخواند.

با به‌روزرسانی جدید گوگل، نتایج بیشتری را با اطلاعات منحصربه‌فرد و معتبر خواهیم یافت؛ این یعنی یافتن مطالبی که قبلا ندیده‌ایم.

سالیوان در ادامه گفته است که در آزمایش انجام‌شده بعد از به‌روز‌رسانی، جستجوهای مربوط به آموزش آنلاین، هنر، سرگرمی، خرید و فناوری پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند.

فواید و چالش‌های به‌روزرسانی جدید موتور جستجوی گوگل برای سایت‌‌ها

درواقع گوگل با حذف محتوای کلیکی بی‌کیفیت، کیفیت نتایج جستجوی خودش را افزایش می‌دهد. الگوریتم موتور جستجوی گوگل از هوش مصنوعی (A.I.) و سیستم‌های یادگیری ماشینی برای یافتن «مرتبط‌ترین» و «مفید»ترین محتوا برای خوانندگان استفاده می‌کند و بیش از یک دهه است که به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود. اما منتقدان استدلال می‌کنند که این موتور جستجوی پیشرو به جای محتوای با کیفیت، تبلیغات پولی و لینک‌ها را به سایر سرویس‌های Google هدایت می‌کند و به طور مداوم توسط شرکت‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو فریب می‌خورد تا محتوایی را جمع‌آوری کند که برای رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجو و ارتقای وضعیت مشتریان طراحی شده است.

به روزرسانی جدید ممکن است برای سایت‌های خبری، موضوع پیچیده‌تر باشد، زیرا Google عوامل مختلفی از جمله بک لینک‌ها (لینک‌هایی که از سایت‌های خارجی به سایت شما داده می‌‎شود) و پیوندهای متقابل (پیوندهای بین سایت‌ها) و ارتباط آن‌ها را هم در نظر می‌گیرد.

 پس چالش سایت‌های خبری بعد از این به‌روزرسانی بیشتر خواهد بود؛ اما گوگل گفته است که رسانه‌های خبری تا زمانی که محتوای اصلی و باکیفیت تولید می‌کنند، نباید ترسی داشته باشند.

این شرکت می‌گوید: «محتوای مفید سایت‌هایی که به طور کلی دارای تعداد زیادی محتوای غیرمفید هستند، احتمال کمتری دارد که در جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؛ زیرا محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود دارد که بهتر است آن‌ها نمایش داده شوند.»

گوگل همچنین مجموعه‌ای از سوالات را برای سازندگان محتوا ارائه کرده است تا با پاسخ‌دادن به ‌آن‌ها بتوانند به روز رسانی را بهتر درک کنند. نکته کلیدی این به روزرسانی، ساده است: تمرکز بر ایجاد محتوای اصلی برای انسان‌های واقعی، نه به دست آوردن کلیک.

به‌روزرسانی جدید از هفته آینده اعمال می‌شود، اما ممکن است عرضه کاملش تا دو هفته طول بکشد. این به روز رسانی در ابتدا فقط روی جستجوهای زبان انگلیسی تأثیر خواهد گذاشت، اما نمایندگان گوگل گفته‌اند که این شرکت برای ارائه به‌روز‌رسانی زبان‌های دیگر هم برنامه دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->